FAQ

 

Trouvez la vérsion française ci-dessous

If you cannot find an answer to your question, please contact us (help@findit.lu).

Not yet a member? Access to findit.lu comes free with every library card from the National Library, the University of Luxembourg, Luxembourg Institute of Science and Technology (LIST) and Luxembourg Institute of Health (LIH). Find more information in one of our tutorials. Episode 1.

Forgot your password? Initially your password will be the first 5 characters of your last name. We recommend changing it immediately due to security reasons. If you have forgotten your password, please contact the library that issued your card. For accessing content of findit.lu a valid library card of either National Library, University of Luxembourg Library, Luxembourg Institute of Science and Technology (LIST) or Luxembourg Institute of Health (LIH) is required. Find more information about your library account in Episode 1.

Can’t login? First of all, please check the expiration date on your user account by logging in here. If your account has expired, you must renew it at the library which has issued your library card. Contact details and opening hours can be found in Episode 1.

“Sorry, no full text available”: In the course of your search, you may come across an article or book which is not available with full text at findit.lu.
Nevertheless you can get access (for a fee) to the desired item via International inter library loan. Find out how to proceed in our tutorial, Episode 11.

If you find wrong information about the availability of an item in the findit.lu popup window, please do send us an e-mail with a screenshot to help@findit.lu. We will correct it as soon as possible.

Some content of databases, mostly related to law, is only available inside the buildings of the consortium members. If you try to access such an article when you’re not inside the building, you will get the same error message as mentioned above.  The databases are indicated by the mention “Accès limité à” followed by the logo of the respective member.

 

FAQ

Si la réponse que vous cherchez ne figure pas sur cette page, veuillez nous contacter (help@findit.lu).

Pas encore membre ? Accès à findit.lu est gratuit pour tous les lecteurs de la Bibliothèque nationale, de la Bibliothèque de l’Université du Luxembourg et pour les collaborateurs Luxembourg Institute of Science and Technology (LIST) et Luxembourg Institute of Health (LIH). Trouvez plus d’informations dans notre guides d’utilisation, leçon 1.

Oublié votre mot de passe ? Votre mot de passe initial sont les 5 premières lettres de votre nom. Nous vous conseillons de le changer pour des raisons de sécurité. Si vous avez oublié votre mot de passe, veuillez contacter la bibliothèque qui a émis votre carte de lecteur. Trouvez plus d’informations sur votre compte de lecteur dans nos guides d’utilisation: leçon 1.

Impossible de vous connecter ? Veuillez vérifier d’abord la date d’expiration de votre carte de lecteur en vous connectant ici, vous trouvez des instructions dans la leçon 1. Si votre compte est expiré, vous devez le renouveler à la bibliothèque qui a émis votre carte. Pour accéder les contenus de findit.lu une carte de lecteur valide de la Bibliothèque nationale, de la Bibliothèque de l’Université du Luxembourg, Luxembourg Institute of Science and Technology (LIST) ou du Luxembourg Institute of Health (LIH) est nécessaire. Trouvez les adresses et les horaires d’ouverture dans nos guides d’utilisation, leçon 1.

« Désolé! Nous ne pouvons pas fournir de texte intégral à votre requête. »: Dans le cadre de vos recherches, vous pouvez tomber sur un article ou un livre qui n’est pas disponible en texte intégral sur findit.lu. Vous pouvez utiliser (contre paiement) le service du prêt international de la Bibliothèque nationale. Découvrez comment procéder dans nos guides d’utilisation, leçon 11.

Si vous trouvez d’informations fausses au sujet de la disponibilité d’un article dans findit.lu, nous vous serions reconnaissants de nous envoyer un email avec une capture d’écran (help@findit.lu) Nous allons corriger l’erreur dès que possible.

Quelques bases de données, notamment en droit, ne sont disponibles qu’à l’intérieur des bâtiments des membres du consortium. Ces bases de données sont renseignées par la mention « Accès limité à » suivi du logo du membre respectif.